Friday, April 14, 2006

Kettings

Ek is besig om die mees ongelooflike boek te lees. Ek sou dit nie gelees het as ek nie Samoa toe gegaan het nie, maar so ontdek ek toe W. Somerset Maugham. Hy is 'n Engelsman, het Of Human Bondage (and the Strength of the Emtions, om die boek sy volle titel te gee) geskryf in 1915. Wat weet hierdie outydse Engelsman nou, dink ons slimkoppe in die moderne wereld. Baie meer as wat ek weet, kom ek agter. Het lanklaas soveel geleer uit 'n boek. Hy skryf oor passie, elke moontlike inkarnasie daarvan, dis bloot ongelooflik. Is meer as 650 bladsye lank, maar lees vinnig. Ons (of ek) is te geneig om te dink hierdie ou manne het niks geweet nie - hulle weet meer as wat ons nou weet. Ek leer meer persoonlik uit hierdie boek as uit baie, baie meer ander almal saam. Het enigiemand dit al gelees? Ons moenie onsself so belangrik hou dat ons die, noem dit nou maar klassieke, skrywers minag nie. Hy skryf oor godsdiens, liefde, die sin van die lewe. Alles. Ek's nou so by bladsy 450 rond, nog omtrent 200 oor, maar dis wonderlik. Wemel natuurlik van politieke onkorrektheid (dis 100 jaar oud!), maar dis my volgende boek van die maand.

No comments: